Friday, November 30, 2012 - 0 comments

BaBai Nokia, HeLLo Samsung~


setelah sekian lame aku menggunakan Nokia,
kali ni, aku bertukar kepada Samsung!
wa sonoknye ptg tadi impian
aku tercapai jua~
apakah impian aku? hehe
untuk bli S3 before bulan 12
kah, kah, kah..

memang da lame aku nak bli tpon baru
ni sbb tpon lame aku cam da bengong sket
kalo caj je dia cam xmo masok
kalo masok pon pastu dia xmo balik
mama kate mesti sbb bateri tu
aku kate balik, 
baik bli tpon baru je trus
(padahal xde niat pon nak bli lg mase tu)

aku dapat "ilham" nak bli tpon baru ni pon
sbb aritu aku de mimpi yg 
mase besday aku,
de member aku bg hadiah, 
bile aku bukak je de hanpon..
memang gembira x terkate aku mase tu
trus bangun dari tdo
rupe2nye mimpi semate2..
giler frust aku mase tu

so, ptg td nye cite,
mase aku turun kul 12 nak tgk tv,
tetibe je papa kate
eh, dilah nak bli hand phone x arini?
aku pon pelik dan trus je senyap 
tp dalam hati berbunga2 ^^
ye r, bukan senang org ajak nak
bli phone baru sbb x di berikan peluang
(padahal xde keta nak bawak)
pastu papa kate nanti ajak
alang skali..papa bukan tau sangat pon
pasal phone2 ni..
aku pon pe lg, all right je sbb alang de skali
aku pon takot kena tpu je 
sebenarnye..

dalam kul 2.45 PM g r MINES..
alang kate nak bawak g Digi, tempat yg dia 
bli phone utk papa aritu
lgpon dia de kenal kawan kat situ
senang r sket kot nak deal

memula g tempat Samsung sbb cam nak 
survey dulu, tengok apps dia, kaler sume..
aku memang teringin nak bli kaler 
merah (Garnet Red)


kalo xde pon, biru pon jd r kan..
kat situ de display sume kaler
memula aku tengok 
kaler merah cam gelap sangat je
tp da mama kate ok, ok r~
kat Samsung harge dia RM1999

then, g lak kedai Digi
kat situ dia kate harge RM1899
tp kaler putih ngan biru je
kalo nak merah/hitam (kaler baru)
harge dia RM1999 sbb limited je kaler tu
so, same r ngan kedai Samsung td

tp, RM1999 tu termasuk casing ngan 
screen cover..so, ok r kan
agak lame aku berfikir di situ..
dia kate kaler merah tu last one
kalo aku x bli memang kena order
kalo nak order pon nak kena
tunggu bape lame lak
mama kate amek je..pejam mate
haha
aku pon amek je r kan
daripada kempunan di kemudoan hari..

dia kate amek lepas sejam sbb
nak download antivirus utk S3 
memang lame sket..
so, kitorg pon g makan kat food court
sbb mama tak makan luch lg

pas sejam, kitorg g balik kedai tu
tepat jam 5 PM aku dapat la S3 aku tu
sonok tar terkate aku bile
memegang hand phone berkenaan~


total sume skali
RM1999 + casing RM189 + screen cover
(haha, aku amik yg mahal punye casing)
oh, de car charger skali~
casing pon aku amek kaler merah
abis gak duit raye aku 2 taon
haha

dulu banyak charger Nokia kat umah,
sekarang berlambak charger Samsung lak..

p/s: xtau nak bawak g Vietnam ke x
phone ni.. ><

0 comments:

Post a Comment