Monday, November 19, 2012 - 2 comments

meReneW passPoRT

arini aku g merenew passport kat Kajang..
ini adalah first time aku merenew benda 
baik IC ke, lesen ke..aku x pernah merenew lg
dan ini gak 1st time aku merenew passport 
sejak 5 taon lalu mase aku wat passport..

nape aku renew passport? 
of course la sbb aku nak gi jalan2 
luar dari Malaysia~
hehe

sebenarnye x expired lg passport aku ni
de lg sampai March 2013
tp di sebabkan passport kene at least 5-6 bulan
tempohnye mase nak masok negara org
terpakse r renew gak

so, pepagi lg memang da kena g
pajabat imigresen Kajang ni
nasib baik dekat je
dan ini gak tempat aku wat passport
aku ingat lg mase aku memula 
wat paspport dulu, memang kena datang 
awal sbb nak amek no je 
nak dekat sejam!
bayangkanlah..da r baris
yg teramat panjangnye cam de
org nk bg barang free je



mase aku sampai tu dlm kul 8.40 AM
agak panjang gak seperti yg dijangkakan
dalam beratur tu aku soh papa
jaga baris then aku g potostat IC ngan 
amek gambar passport
nasib baik aku tepek bedak sket
sebelum kuar
kalo x cam budak baru bangun tido je ^^
mase dia tunjuk gambar tu kat aku, 
ok ke x, aku nampak
mata aku sembab sebelah..haha
tu r org soh tdo dok tgk drama Korea..
lantak r kan
malas aku nak amek lg

pastu dalam nak 9.40 AM tu
sampai gak aku ke kauter no giliran
dan semakan borang..
kat Kajang, diorg kate xyah isi borang
so, aku pon x isi..
lgpon borg tu kena donwload online
x r menyusahkan aku

da dapat no, duduk la tunggu no dipanggil..
aku no.1111 dan skarang no.1052 (o.O)
wah, memang kena tunggu at least 
lg sejam r nampaknye!


dan sejam kemudian aku dipanggil 
ke kaunter 3 untuk bg passport 
dan sume2 keperluan
ingatkan dapat dan2 tu gak
belum lg ye..
time utk tunggu membuat 
pembayaran pulak~sejam lg~~
muka aku mase tu da cam ape je kan
dengan tudung senget benget 
sbb sanda kat kerusi
sambil tersengguk-sengguk dan
menguap dengan sebanyak kali yg mungkin



mase wat pembayaran tu, 
aku dikenakan RM100 sbb aku wat
untuk 2 taon je..
dulu de gak 3 taon atau 5 taon,
sekarang just 2/5 taon je 
(RM100/RM300)
lepas da bayar, kene tunggu lak
passport utk di siapkan..
kat tulis tu dia tulis,
tarik kutipan 19/11/2012 
2 JAM SELEPAS WAKTU PEMBAYARAN
haha, memang klaka org2 
imigresen ni kan


tp nasib baik mase tu no. aku
da dekat da so just tunggu dalam
30 minit je kot..
kul 12 PM, aku pon balik bli
nasi ayam madu..sedap oo~
sampai masok mimpi aku petang td
hehe..

sebelum
selepas
(mama kate, ape makin lawa je
gambar ni..hehe)

so, conclusion nye di sini,
silalah datang seawal yg mungkin
jika xnak masa dibazirkan terlalu lama
dan bawak la game ke, ipad ke,
utk mengisi masa lapang~~

p/s: nnti aku nak renew lesen taon
depan sama x situasi nye camni?
tunggu...~~

2 comments:

Post a Comment