Monday, September 8, 2014 - 0 comments

Glad ^^



Glad. Itu lah tajuk entry utk arini. Glad pe ek dalam BM?
Sat, google sat. Yup, lega! Lega sbb arini masa datang keje tu
aku nampak iklan jawatan kosong kat Pos Mini tu.
So, maknanya En. Sham dapat la mesej aku tu.

Dia kata dia letak ari Sabtu then Ahad dia interview.
Tp xde calon yg sesuai lg. Dan berkali2 dia bebel
kat aku yg xde orang bg notis seminggu. Di sebabkan
aku xnk bangkitkan hal xde issue letter tu, 
aku abaikan je la sambil tersenyum.

Tadi pun de 2-3 org interview. Yg sorg tu pagi dia interview,
petang dia kata leh start training. So, kul 2 PM
tu aku tunggu dia datang. Dia da datang tu, aku tunjuk 
la cara2 bila orang nak bayar bil dan sebagainya.
Secara rawak je. Tp kul 5 PM tu dia stat wat sket2.

Dia kata lg dia agak nervous. Nasib baik xde wat
salah pape masa scan bil tu. Aku pun da gak lemau da masa
tu sebenarnya. Xde energy yg tinggal 
sbb gler ramai orang yg bayar bil arini! Arini aku 
rasa pecah rekod banding dengan yg biasa bila time gaji.

Setakat ni dia OK. Senang tangkap bila di ajar.
Practice makes perfect bak kata orang.
Harap2 En. Sham amek je dia terus dan dia pun 
nak keje kat situ lama. Xyah aku nak mengajar orang baru. 
Tp yg risau tu anak pak cik Omar nak keje situ 
gak tp dia de kat kampung. Rabu baru balik katanya. 
Ah, lantak la kan. Asik risau pasal orang je aku ni. 
Diri sendiri x pk lak.

Oh, lupa nak kenalkan budak tu. Dia soh panggil Mas.
21 thn. Abis belajar diploma dalam bidang kejururawatan.
Pernah keje kat klinik gigi. Pe lg ek. Hmm..
Dia akan kawin taon depan bulan 5. Suami dia umo 36 thn.
OK. Stop. Xmau cite part tu. Sesuka ati aku je kan
cite pasal personal orang. Itu je la kot.

Kita tengok je la esok cam mana. Fighting!

0 comments:

Post a Comment