Monday, September 22, 2014 - 0 comments

doWN




Untuk tajuk entry kali ni aku x tau nak letak tajuk pe. Aku letak 
'down' sebab mungkin perasaan aku tengah 
down kot sekarang ni. Sebab apa? Arini aku telah 
meng"decide"kan diri ini untuk tidak hadirkan diri ke ofis. Yup!
Dan ia bermakna aku xnak keje kat BDSB tu lagi.

Sebab? Aku pun x sure sbb utama aku xnak 
keje situ lg. Mungkin atas alasan keje tu x sesuai ngan
aku atau persekitaraan tempat keje tu atau ofis tu sendiri
atau kesemuanya sekali. Dan mungkin juga aku kena pergi site 
sorg diri dan sbginya. Tp bila da fikir masak2, mungkin juga 
disebabkan aku x suka wat akaun.

So, aku just masuk 3 hari je iaitu minggu lepas,
lepas Hari Malaysia tu. Selama 3 hari tu gak aku xde keje
nak wat sbb aku xtau nak wat pape. Xde sape yg 
nak ajar aku wat benda2 akaun ni. Selama 3 hari tu gak
aku menghadap fail yg satu pun aku x faham.
Selama 3 hari tu, aku berjaya menghabiskan 2 buah buku novel!
Kalau internet de, leh gak aku meng"surf"ingkan diri
kat Youtube. Banyak gak nak kena 
catch up kat KBS tu. LOL.

Orang tu kata de org yg akan datang ajar cane nak wat.
Tp da tunggu 3 hari xde pun org ajar. Sampaikan kalau hari Sabtu 
nak datang ajar, aku boleh je datang. Tp xde pape berita pun cakap 
nak soh datang ofis ke ape ke. Aku pun fade up dan 
trus xnak dtg keje da. Tu salah satu alasan la kot. Bila dia 
kata just aku je yg handle akaun pejabat, aku agak panik di situ. 
Dan itu mungkin lagi satu alasan kukuh yg buat 
untuk tidak hadirkan diri ke ofis untuk selama2nya.

Pagi tadi Papa kejut banyak kali tp aku still
atas katil. Bila Papa tanya "xnak g keje ke?" Aku pun sekadar
mengaggukkan kepala still atas katil tengah baring.
Mama pun datang dengan ceramah yg panjang lebar
sampaikan nama Nani ngan Kak Shima pun terbabit. Adeh!
Masa tu still aku tengah baring tp sambil mengeluarkan air mata.
Masa tu nak je aku cakap sbb aku nak benti bukan pasal xde
keje nak wat atau xde orang yg nak mengajar, tp aku x suka akaun!!!
Dan begitulah cara aku mengeluarkan perasaan aku
dengan linangan air mata. Dan juga menulis dalam blog ni.
(Ni yg xsuka nak menangis ni, confirm sakit kepala)

Ye, aku tau belum cuba, belum tau. Tp aku ingat de la lg orang 
sebelum tu keje kat situ, tp rupanya da xde da. In fact, de 3 orang je 
kat ofis tu. Iaitu aku, akak tu dan bos. What the..?? 
Ofis bukan main besar. Akak tu kata yg lain selalu g site, 
tp x pernah lak aku tengok balik ofis. De la sorg tu balik 
tapi itu je la pun. Punch card pun de 4 keping je.

Reason akak Akaun dulu tu benti sbb xde projek
masuk. Da 4 bulan xde projek, tu yg diorg belah tu. 
X pepasal je x yah datang keje selama 4 bulan tu. Xde gaji OK!
Kalau de gaji xde la akak tu blah. Banyak kot gaji dia.


Sekarang baru 8.30 AM, de lagi 30 minit
waktu ofis nak bermula.Sekarang ni aku doa banyak2
yg akak tu x marah kalau aku x datang keje arini dan wat
selama2nya. Sbb tu aku xsuka rapat2 ngan orang yg baru kenal,
ianya membuatkan aku rasa serba salah je.

Oh, ye. Lagi satu, nasib baik aku x sign kontrak lg.
Tu yang aku cakap kat Papa, baik aku decide dulu sebelum
sign kontrak. Tu la kak, lain kali soh la saya sign kontrak
awal2, kan da xleh nak wat pape. Cakap lg kat saya soh blah je
bila xde sign pape masa saya keje kat Pos Mini tu.
Kan da kena kat batang hidung tu balik.

Sebenarnya kan, masa diorg tanya pasal Pos Mini 
tu, cam "Xpe ke tempat keje dulu tu tinggal camtu je?" 
Masa tu aku sekadar mengagguk je. Dan En. bos tu pun tersenyum je. 
Muka dia menunjukkan yg "See, I told you!". Tp dalam hati aku berkata,
"Jangan sampai saya wat camtu kat En. da la ye"

p/s: Ramai org kata, ikut kata hati, wat pe yg 
kita nak wat. Tp ramai jugak orang cakap jangan ikutkan hati 
tu sangat. Esok merana diri. So, what should I do?

0 comments:

Post a Comment