Sunday, September 7, 2014 - 0 comments

daLAm Dilemma


Well, semalam aku de g satu interview ni.
Cite dia start cenggini. 2 minggu yg lalu, de satu 
company ni call aku soh anta resume. Aku pun
x sure dia dapat mana no aku ni sbb
masa tu aku bz layan costumer sampaikan
cam x amek kisah sangat pasal caller tu.
Yg aku tau dia soh anta resume kat Bumi Dagang.
Aku cam penah dengar pasal company tu tp 
bila aku search, xde pape lak kat tenet.

Pas da nak dekat seminggu tu baru aku anta 
resume aku kat company tersebut. Esoknya dia pun call.
Tp aku x angkat sbb masa tu aku tgh keje.
Sampai malam tu pun dia asik call alu.

Esok pagi baru aku konon miss call dia la then dia 
call balik guna no. ofis. Dia pun ckp la pasal nak interview 
suma then cakap kalau boleh nak start ASAP 
lebih tepat lagi dlm masa seminggu!
Aku ckp kena tanya bos dulu sbb kena bg notis sebulan.

So, dipendekkan cite, Sabtu aritu kul 10 AM aku g 
interview kat Restoran Lengkuas sbb bos tu dok
kat seksyen 7 tu je. Then bos tu datang ngan
isteri dia sbb isteri dia pun keje situ gak. 
Masa interview tu aku rasa aku sorg je yg buat benda ni.
Aku telah menangis! 

Sbbnya bos tu cakap la yg aku x perlu nak jaga
sangat hati bos aku skarang ni sampai 
nak kena bg sebulan notis. Lgpun dia x bg offer letter
dan sebagainya, Ikut law, aku boleh je blah trus.
Da la keje xsampai 3 bulan lg. 
Ye, aku tau tu. Tp kesian la org tu terkontang kanting
kena cari org ganti aku. Agak rasa bersalah la gak.
Kalau boleh memang aku nak trus 
blah je tp di sebbkn perikemanusiaan tu still de.
Dan berulang kali gak dia kata, "Saya bukan nak hasut awak bla, bla.."
Da dia cakap camtu, memang lg menghasut la namanya tu.

Dia pun tanya kat aku, "Nape nangis?"
Aku cakap la aku dalam dilema xtau nak wat pe.
Aku pun tau ni je peluang yg aku de utk keje tetap.
Tp seminggu!? Kekadang tu hati aku cam x bersedia
lg pun de. Aku cam takut nak stat wat akaun.
Masa dia tanya aku pasal akaun pun aku cam blur gle.
Xtau nak cakap pe. Nak cakap da lupa, confirm 
dia xleh nak terima kenyataan tersebut.
 Da la dia kata aku sorg je yg akan buat akaun kat situ.
Memang naye la kan. Aku takut wat silap je.
Bila dia tgk result aku pun cam frust semacam je.
Xnak cakap xnak! Senang  cite.

Dalam kul 10.30 AM tu interview pun habis.
X pepasal je jumpa Papa dengan ter esak2. Papa pun cam
tanya la nape suma. Papa pun faham perasaan aku.
Dia pun xtau nak wat pe dah.

Pastu aku ajak Papa g tgk tempat keje tu.
Sesaje je. Sekadar nak tenangkan diri yg tengah menangis ni.
Nanti Mama lg la nak tanya memacam. Aku ni jenis
yg malas nak cite 2 kali. Biar Papa je la yg citekan.

Jadi, aku ngan Papa cari la ofis tu katne.
Berdasarkan alamat kat tenet, ianya terletak di Sri Kembangan.
Lebih kurang kat South City Plaza tu je.
Cuma pepagi tu jem la kat area tersebut kan.

Cari punya cari, jumpa la bangunan tu. Area deretan
kedai2. Tp kena naik lif. Lot tu dah jumpa
tp ofis tu x jumpa lg. Sbb bila kitorg naik lif,
xde sign board kat mana2 pintu pun.
Xpelah nanti aku tanya balik tingkat bape ofis dia.


Ni je yg aku jumpa tingkat bawah tu

Balik tu, aku nekad dan pada kul 5 PM tu aku
anta mesej kat En. Sham yg aku akan benti dalam 
masa seminggu sbb org tu nak aku 17 hb ni. 
Pas hari Malaysia. Part tu aku xgtau la En. Sham.
Dan sampai sekarang mesej tu x ber"reply".
Kita tunggu je la jawapannya hari Isnin nanti. Doakan aku ye~
Amiiinnnn..

0 comments:

Post a Comment