Monday, February 24, 2014 - 0 comments

Al-Fatihah..

Satu berita yg menyedihkan buatku. 
Dalam minggu lepas kawan aku 
which is kawan klas masa Form 5 aku telah meninggal dunia. 
Walaupun aku ngan dia x 
rapat sangat, tp sebagai kawan klas selama setaon, 
of course la aku perlu berasa simpati. 
In fact, kalo bukan klas sama pun, aku rasa suma 
budak Form 5 batch aku, aku kenal kot. 
Well, at least kenal muka.
5 taon wei tengok muka diorg tiap ari!

Ok, back to the story, masa aku dapat tau dia meninggal tu, 
Hanim yg call aku dia kata 
"Dila, ko tau Izzati Hanez da meninngal?"
Memang terkejut gila aku masa tu kot. 
Ye la, last aku tengok dia macam da sembuh je
sbb dia post kat FB, dia dok atas wheelchair.
Oh, lupa nak gtau penyakit dia
Dia sejak skolah menengah da de penyakit ni
iaitu barah buah pinggang.
Aku tgk dia cam rilex je gelak sakan yg menyebabkan 
aku ingat dia sakit lepas skolah menengah.


So, lepas Zohor Lynn amek aku ngan Farry
utk ke surau area Desa Surada tu untuk beri 
penghormatan yg terakhir.
Masa aku tgk dia tu, muka dia macam berseri 
dan tersenyum. Sejuk je hati ni tengok walaupun takut
aku menangis. Da la masa smayang Zohor 
sebelum tu aku da nangis sket. 

Kitorg pun tunggu sampai dia akan di hantarkan 
ke tanah perkuburan. Masa tu da dalam 
kul 3 PM lebih rasanya. Diorg nak tunggu adik dia dari Kuantan
sbb tu tanam lambat. Dan masa tu da kul 4PM
baru la adik dia sampai..
Lepas da solat jenazah tu, diorg immediately 
ke tanah kubur.

p/s: Bertaubatlah sebelum terlambat.
Semoga rohnya di cucuri rahmat, Al-Fatihah. 

0 comments:

Post a Comment