Monday, February 10, 2014 - 1 comments

Sunway Pyramid/ Lagoon PT.1 - Water Park ^^

Hello peeps~ 
Hari adalah hari yg menyeronokkan sbb
 Kak Shani bersama suaminya iaitu abang aku, 
(LOL kejap) 
telah mengajak kami satu family untuk bersuka ria 
di hujung minggu kat Sunway Lagoon!!! 
Malangnya tawaran itu telah di tolak oleh 
kedua Papa dan Mama sbb kata mereka berdua ada orang 
meninggal malam sebelumnya (Sabtu)
(Inalillah..) so, diorg nak g kenduri tahlil 
Oh, ye Alang pun xmo g sbb dia de kenduri kat
Seremban kot. Of kos la nak g dating ngan 
tunang dia skali kan..
Tinggal la Aku, Abang, Kak Shani, 
Kakak ngan Uda yg g~

Jadi, nak di jadikan cerita, kitorg sampai kat
SL (Sunway Lagoon) tu dalam kul 10.15AM++ rasanya
Sangat teruja gitu! Almaklumlah da lebih
berbelas taon aku xg sini..
Pegi pun masa aku kecik2, maunya nak ingat!
Da bli tiket tu, masuklah seperti yg di suruh oleh 
penjaga tiket tu.. (Kak Shani blanje sume org ek? TQ!)
Info: Adult yg de MyKad RM90/pax


Masih segar bugar..
Sneak preview of Scream Park

Memasuk je sebelum nak turun g tempat air, 
ternampaklah satu permainan ini yg korg sedia maklum
iaitu VIKING! 
Yup, xtpu aku naik benda alah ni sbb masa
kecik2 dulu x cukup umo lg nak naik
Aku, Abang dan Uda berinspirasi pagi sbg warm-up
nak naik benda ni..


Dah abis masa ni.. Amat lega!
[xde gambar masa kat langit maybe de kat phone Uda]

Lepas naik: Seriusly, sampai skarang aku xleh nak lupa pe
yg aku pandang masa aku terapung di udara tu
All the buildings are upside down OK!
(Kan da sampai speaking2 da!)
Aku nampak muka kedua2 muka abang aku ni
sangat merah kaw2!
Da la benda penahan tu ketat nak mampus
lg2 yg kat dada tu, kalo laki da cakap sakit, yg pompuan ni 
memang berkali2 ganda kesakitan yg di alaminya!

Next, da simpan beg n tukar baju, pe lg, men la 
segala permainan air yg di sediakan. 
Rugi ni kalo x main da bayar mahal2 kot. 
Ye, aku tau bukan aku yg bayar..

Bermula dengan luncur air yg biasa2 je then 
kita menuju ke water ride yang paling thrill di abad ini.. 
Sangat speechless kalo nak bg review pasal 
water ride ni.. Da la ku g duduk part yg dia nak jatuh tu, 
memang aku nampak hanya langit yg biru sebelum 
aku tutup mata aku rapat2!!!
Bila di fikir2 balik, amat rugi aku tutup mata, 
tp da banyak kali fikir, aku terbayang lagi warna langit tu, 
aku x menyesal tutup mata..
Da la pelampung dia xkena ngan water sliding tu 
di sebabkan lompatan yg berlaku, memang sangat speechless..
Dah, dah pasal lain lak.. 
Kang terbanyang2 lagi warna langit tu
In a word, SPEECHLESS

Kat blakang tu la Vuvuzula yg di perkatakan

Lepas tu, untuk men'chill'kan badan yang 
jantungnya still berdenyut laju ni, 
kitorg g ke water slide yg terjunkan badan secara meniarap
ala2 show Korea, Dream Team tu.
Sementara Uda tengah tersekat kat atas, (haha)
aku pun ngan yg lelain da pun sampai ke bawah..
Masa da sampai bawah kan mesti terpercik air sbb turun laju2,
segala air yg de kat situ telah masuk ke rongga hidung aku ni. 
Pergh!!! Pedih gler kot. Dan masa tu aku sedar yg 
aku bukan lg berada atas board sliding tu.
Aku ingatkan tu perkara biasa bila da sampai 
kat bawah tu, rupanya aku sorg je yg sebegitu rupa
Adeh...
Memang masa air da masuk hidung tu, rasa pedih betul dada ni, 
mana xnye, pas main Vuvuzela tu trus main benda lain
Rasa cam xsempat nak bernafas. 
Da la kena panjat tangga tinggi melangit.
OK, cool2
Pastu, main la cikpung2 kat tempat de 
ombak tu (Wave Pool
Masa tu, da nak kul 12PM dah..

Oh kejap, lupa lak sebelum masuk air tu, 
Yang 3D ngan 4D pun aku xtau cane rupa, 
trus langkau ke 5D. Sangat advanced!
Dalam tu, pengalamannya adalah angin sepoi2 bahasa saje
(Btul ke akunye simpulan bahasa ni)
Memula je cam terkejut sket, percik2 air sket, pastu da xde pape sangat.
Aku pun xtau nak kata nasib baik ke x 
sbb benda ni sekejap sangat. Da la cina seblah aku tu
asik terjerit2 kat benda yg sama. Tensi sungguh!
Sekeh kang!

OKlah, aku nak sambung yg lelain kat next entry sbb 
aku xske tulis panjang2 dalam satu entry. 
Lagipun ni hanya pasal Water Park
Then, see ya!

p/s: Owh, de gak org yg memberi komen 
bila nak de new entry masa aku tengah hiatus. Impressive!
Thank you sbb slalu mebaca blog ni ye, 
En/Cik Anonymous~

1 comments:

Post a Comment