Thursday, February 6, 2014 - 2 comments

sTiLL.LovERs.mY.LifE



Hello suma! Saje je nak cite sket pasal kehidupan aku 
selama 8 bulan ni. Lebih tepat lagi pas da benti keje taon lepas. 
Kemana menghilang? Buat apa skarang? DLL

Nak di ikutkan cite, life aku sama je x pernah berubah.
At least 12 jam depan laptop! Memang gle kan?
Padahal research de mengatakan maximum depan 
komputer adalah selama 8 jam je
kalo x bermacam penyakit boleh wujud!

Wat pe dok lelama depan lappy tu? Wat pe lg, 
search pasal Korea, tengok movies/dramas/songs/shows
memang dah xleh nak wat pe dah ngan aku ni
walaupun aku leh tinggalkan pasal Korea 
then turun bawah tgk TV, tp tangan ni gatal 
nak jugak bukak laptop walaupun x wat pape..
So, aku rasa aku lebih addicted kepada 
lappy dari Korea. LOL

OK la, sebenarnya nak cite pasal tadi ni.
Arini aku g Petronas kat area Masjid Al-Hasannah tu,
dia kata nak pekerja sebagai kerani.
So, dia soh aku datang isi borang n tunggu 
dia datang kul 3PM
Tunggu punya tunggu, x jugaklah dia datnag kan
Nak sejam gak la kan tunggunya
So, aku pun blah la balik umah dengan
perasaan yg bercampur baur.
Mama plak asik soh call dia
tp aku xnak sbb wat pe nak call dia
kalo dia btul nak pekerja and urgent, of course
lambat laun dia akan call aku balik.
Aku pun sebenarnya x kisah sangat pun 
dapat ke x sbb entahla.

Then baru je kejap tadi Kak Shani me'Whatsapp'
aku dan dia pun cakap owner tu
xnak orang yg de Diploma just nak SPM je
sbb x berani nak amek.
Mungkin dia takut aku demand 
pasal gaji kot. Walaupun aku x kisah 
sangat pun. Bukan aku nak guna sangat pun duit gaji tu,
rumah dekat je kot. Mungkin duit minyak sket.
Aku pun bukan jenis kaki shopping dan ske kuar melepak.
Just saja nak gak keje tu daripada x wat pape 
langsung kat umah ni.
Nak kena dengar lagi Mama ngan Papa 
membebel. Balik2, soh keje kat tempat lama tu.
Sangat menyampah!
Mungkin sebab ni stress aku dah sampai tahap melampau!
Sebabnya aku x dapat nak gtau Mama 
sbb dan musabab nape aku 
xnak sangat keje situ lg, 
termasuklah jejak kaki kat situ.

Ni, pun kalo aku cakap kat Mama sbb dia xnak budak
Diploma, confirm dia pot pet pasal 
owner tu berulang kali! Sangat xtahan, OK!
Tu satu, kalo aku cakap de lg satu owner nak 
pekerja yg de Diploma sbg Admin, confirm dia soh mintak.
Pe masalah aku sampai xnak mintak?
Mungkin aku takut nak keje sebagai admin kot.
Sbb tu aku sanggup jd kerani je.

p/s: Sangat envy dengan org yg de keje. 
Tp yg aku x faham tu, bila da dapat keje nak cuti, 
tp bila xde keje dok mencari2.
Xde ke kat luar sana nak wat bisnes on9
ngan aku ni. Kan senang, dari rumah je keje!

2 comments:

Shani Darling~ February 7, 2014 at 2:17 PM

aduh...jangan stress stress nanti birthday kamu lepas kenduri Alang kita pegi Spa...

Cepat cari project business online yg ada prospect (atau yg paling bagus ialah yg menepati minat kamu). Nanti Kak Shani jadi rakan kongsi.

diela_uknow7 February 9, 2014 at 10:51 PM

Xde ilham lg la nak wat bisnes pe Kak Shani.. Macam susah je kalau nak stat bisnes baru ni..

Post a Comment