Wednesday, May 15, 2013 - 0 comments

KOnvocation UiTM yg ke-

yeah, hari yg ku tunggu2 telah tiba!
Konvo gak aku ye..hehe
so di sebabkan aku nye sesi petang,
aku pun g la UiTM tu dalam kul 10 AM

nape awal? mana taknye, kang nak cari parking la, 
tunggu bas datang la..
parents xpe la datanag lambat sbb diorg 
bukan nak wat pe pun
tp org yg graduate tu yg kene datang awal sbb
nak prepare kat blakang stage

so, dalam kul 11.30 AM sampai la UiTM
dan kena parking kat area Jakel
kat situ de bas akan datang amek and trus 
ke DATC tu


sampai2 je cari Zana sbb nak g blakang dewan sesama
masa sampai tu, sesi pagi da nak abis da
tinggal nak wat penutup je
dalam kul 12 PM camtu, sesi pagi pun kuar r reramai
then bebudak sesi petang lak masuk

masa kat backstage tu, kitorg pun beratur ikut no.
aku lak leh lupa no giliran aku
punya la naik atas balik tanya no giliran
nasib baik diorg x marah..
da la payah nak masuk balik tempat barisan tu
sbb lorong dia sempit dan panas lak tu!


dalam kul 1.30 PM camtu, kitorg dapat
la masuk dewan dan serta merta acara pun mula


muka letih menunggu
yang paling sadis tu, masa nak menunggu punya la lama
kul 5 PM baru la giliran aku kuar
baris kat luar utk prepare naik atas dewan
dengan nervousnya nak tunggu lg..

^^
masa nama 2-3 org terakhir tu, satu dewan punya
la sorak gila2 sbb da nak abis da..
mana taknya, duk dalam dewan tunggu punya la lama
naik atas dewan x sampai seminit pun kot

lebih kurang kul 5.30 PM abis la suma org naik
tp yg x best nya the chanselor bg ucapan
punya la panjang berjeler! kul 6 PM baru abis!
kalo aku tau, aku kuar awal2 dr dewan tu

da kuar dewan tu, cari mama, papa ngan alang
sbb nak cepat sbb nya nak bergambar lg,
hantar jubah lg, nak kejar naik bas lg
da r bas terakhir kul 6.45 PM!




pas da gambar2 jap, jumpa Nad sbb
dia blaja kat UiTM..huhu
dia pun nak cepat sbb de hal..
dia bg bunga ngan cokelat~ hehe
dapat pau Nad cokelat sbb aritu masa raptai dia
kata nak datang tp de klas
Hanim lak x dapat datang sbb de klas gak
(padahal umah dekat je kot!)

masa da anta jubah tu, da dalam kul 6.30 PM
aku rasa memang x sempat kejar bas da
so, aku soh papa, mama ngan alang
g tempat parking dulu
dalam 6.45 PM tu, aku cari bas da xde da
aku tunggu je la papa amek tp dia
kata jem, lambat sket
da r aku penat, lapar lak tu x makan
pape dr pagi

nasib baik Nad bg ni, kalo x memang kebulur!
tetau je my favorite n tengah ngidam ni..KOMAWO~ 

pastu da tunggu lama tu, dalam kul 7 PM,
aku cam dengar bunyi enjin bas
aku pun turun r tengok
memang de bas lagi! syukur gila~
bas terakhir lak tu yg aku naik

pas da sampai kat Petronas tu,
aku pun wat la pe yg patut seperti ke toilet!
aku soh mama bli air sbb haus
pastu, kitorg g la kedai gambar lak utk
bergambar konvo
sayang je uda ngan kakak xde
huhu

tengah pilih mana satu yg berbaloi

mama yg penat menunggu

amek gambar curi2 sbb x ley amek dalam studio




pas da bergambar formal tu, balik la bangi untuk
makan kat Steamboat Antarabangsa utk
celebrate besday abang skali~

kepada yg memberi, thanks~
baru perasan Nad de selit surat kat bear

0 comments:

Post a Comment