Tuesday, January 29, 2013 - 0 comments

reSume

pelik ke aku menulis resume ni?
sebenarnye papa yg soh tulis sbb dia kate, 
de member dia leh tolong hantarkan resume
sbb kawan kepada kawan dia, nak pakai org
kerja sebagai..ntah aku pon x berapa sure
tp lebih kurg cam kerani akaun la
kat Putrajaya secara kontrak

ini adalah pertama kali aku nak wat resume
memang aku pon x tau camne bentuk 
dan rupa resume tersebut
setelah wat research, la cam biodata diri je..
ingatkan susah sangat

pas da wat sume tu, aku pon bg kat papa
esoknye, dia kate nak dalam Melayu sbb
nak antar kat tempat kerajaan..
xtau lak aku kalo anta kat kerajaan kena tulis
dalam Melayu
dah kena tukar lg isi resume tu
guna je la google translate yg tersedia ada

esoknye lg, papa kate pe tah lg
x kena ngan resume aku tu..
di pendekkan cite, de r dlm 5-6 kali aku
tukar isi resume tersebut
boleh pulak xleh tulis status bujang, nak kena 
gak tulis belum berkahwin

susah gak nak cari kerja ni
xpe2, ini sume proses pembelajaran
lgpon aku x harap sangat sebab terasa x sedia
lg nak masuk alam pekerjaan ni
kalo takat kerja yg kat kedai2 runcit tu
boleh lg

kalo boleh nak amik degree dulu
takut pas da keje, minat nak blaja trus xde
sebenarnye aku x minat sangat nak
jd akauntan ni..sorry..

p/s: result intake UiTM utk bulan 3,
kuar 31 hb ni kul 5 PM
doa2kan aku ye moga dapat sambung blaja
kos Islamic Banking ^^

0 comments:

Post a Comment