Monday, January 9, 2012 - 0 comments

Masterchef Malaysia



akhirnya berakhir sudah Masterchef Malaysia
dan pemenangnye ialah Ezani seorang doktor gigi
yang berusia 26 taon kalo x silap aku
dan pencabar dia Wahidan seorg pekebun
usia dia 42 taon..
tekaan aku tepat sama skali yg Ezani akan menang
abang aku lak sokong Wahidan
memula aku da xnak sokong da Ezani
sbb team dia sume yg aku xske sangat
tp aku xkan berganjak dari pendirian aku..haha
poyo giler ayat
Ezani dapat bawak balik hadiah RM100,00 dan trofi
ngan kontrak terbit buku masakan sendiri

dalam cabaran semalam yg bertemakan
"The Meal of Your LIfe" 
diorg kena wat pembuka selera, hidangan utama
ngan pemanis mulut utk hidang
kat 40 orang tetamu

Menu SANTAPAN PENAMAT:

-EZANI-

   salad   lamb   kek ubi
               Salad Nusantara             Lamb Cutlets dengan                Kek Ubi Bit
               dengan Kekapis            Medley Sayur-sayuran               Berempah


-WAHIDAN-


   udang   siakap   filo 
            Udang dan Kekapis         Siakap Beromakan Sos        Fillo Kastard Krim
        di Perap dengan Citrus          Kantan dan Tuhau         Bersama Buahan Beri


macam best je kan diorg nye masakan~
kalaulah aku leh masak macam ni..hehe
papepon congrats ye kak EZANI~
sape yg berminat nak try, click DI SINI




dan bg sape yg terlepas tu tengok r
video ni ~





0 comments:

Post a Comment