Friday, January 27, 2012 - 3 comments

koMik keMBara KHAzanAh


baru2 ni aku berjaya mengumpul kesemua 
edisi komik KEMBARA KHAZANAH
keluaran GEMPAK STARZ
(walaupon bukan aku yg bli..haha)
komik ni memang best dan pada masa
yg sama ajar kite tentang sejarah kat dunia ni
komik ni asalnye dari KOREA tau
dan di translate ke Bahasa Melayu
lg r excited aku nak bace, kan..
kalo korg bli buku ni dia de tulis kat depan tu
"Lebih 10 juta naskhah terjual diseluruh dunia!"
pergh, memang TERBAEK r!!

karya Kang Gyung-Hyo ni de 6 siri iaitu:
Kembara Khazanah Perancis, China, India,
Mesir, Amerika ngan Jepun
yg paling aku ske skali adalah Jepun nye
sbb dalam tu dia ajar bahase Jepun n cara tulis 
Hiragana ngan Katakana..haha


dalam tiap komik or siri ni
dia menceritakan pasal seorg budak bernama
Ji Pang-Yi yg minat sejarah
dan suke mengembara sambil cari 
harta karun
dan tiap satu tempat ni de
harta yg dia cari
lg satu karakter ialah Dr.Bong..
dia ni lak ske cari harta karun gak
dan musuh ketat Pang-Yi
ske cilok benda yg dah di jumpai
tp slalunye gagal..

so, aku sarankan korg bace buku ni
sbb dia leh tambah ilmu pengetahuan 
korg pasal sejarah dunia luar 
xde la boring sangat kan nak g bace
buku sejarah nnti..
nak tau harta pe yg de kat tiap negara,
bli la ye..xmo pinjam2


     

                   

3 comments:

Liyana Deli January 28, 2012 at 1:38 PM

ko bace buku nie?
plez a
xmenarik lgsung
hahaahaha

diela_uknow7 January 29, 2012 at 2:37 AM

wei, best r..
skrg ni ak bc yg psl sains lak
haha

Anonymous November 14, 2012 at 8:02 PM

best apa.ada info menarik lagi.kau tak minat membaca or tambah ilmu kot.hahaha

Post a Comment