Wednesday, March 5, 2014 - 0 comments

pOOr mY KimChi



Pagi td aku bawak Kimchi g jumpa 
Doktor Haiwan ataupun di kenali sbgi Veterinar.
Ye la, da nak dekat seminggu da dia xmo makan pape
mananya x risau. Bg makan ubat pun luah balik.

So, dlm kul 8AM plus plus tu, aku pun bertolak la
ke Serdang. Aku ingat Papa nak bawak g klinik biasa
yg slalu kitorg g tu. Rupa2nya g kat
UPMnya Veterinar. WOW!
Papa kata kena g awal sbb nnti ramai orang.
Sebelum ni Papa je yg g sesorg bawak Kimchi amek 
ubat segala bagai. Tu yg aku x tau tu.



Amek nombor


Dalam 8.30AM pun sampai dan amik no. then
masuklah ke bilik no. 11.
Masuk2 de 2 org doktor kat situ. Sorang India, dan lg sorang Melayu.
Tp yg doktornya yg India tu, yg Melayu maybe assistant dia je
So, bgtau la pe masalah si Kimchi ni suma.
Selsema da kurg tp dia xnak makan lak.
Lepas da timbang, Kimchi ni punya berat turun exactly 1kg.
Sian sungguh si meow aku ni.

Masa doktor tu praktik cara nak bg ubat, 
memang Kimchi xnak makan gak. Doktor tu pun heran.
Tu la, Kimchi ni lain sket. X pepasal je yg assistant 
tu kena cakar. Sori ye kak!

Pas da abis suma tu, tiba la masa nak tunggu amek ubat lak.
Masa tunggu tu, de sorang Mak Cik ni yg baru datang 
yg aku patutnya panggil Aunty sbb dia Cina.
Aku pun senyum kat dia, dan dia balas balik senyuman aku tu.
OK, first impression agak bagus.
Masa dia duduk tu, dia asik pandang ke arah aku je
iaitu arah ke belakang. Dalam hati aku pun berkata, 
"Aunty ni mesti nak ajak borak2 ni"

2-3 minit kemudian, dia pun tanya aku kenapa ngan kucing ni?
aku cakap dia de selsema n x mau makan.
Di sebabkan hukum ala, aku pun tanya dia balik, 
"Kenapa dengan kucing Aunty ni?"
Dia kata, kucing dia de kencing manis n buah pinggang dia rosak
Kadang2 kena operate n masuk air. Sedih woo!
Then dia tanya aku harga sangkar berapa?
Tiba2 je kan. Mane nak tiba2 je sbb dia bawak kucing tu
tanpa sangkar dan hanya di baluti dgn kain je.
Sian sangat Aunty tu. Tp x yah sian sgt la kan sbb
dia dtg ngan anak perempuan dia.


Nampak x kesan cukur tu, dia kata cucuk air kat situ

Dalam 9.30AM tu, baru la no. 1002 di panggil 
utk amek ubat. Punya la lama tunggu amek ubat.
Pas da amek tu, aku pun minta diri kat Aunty tu.

p/s: Sangat berharap Kimchi telan ubat2 tersebut
kalo x, naye je nak tinggalkan kat Hospital tu dengan
harga RM500++ (5 hari)

0 comments:

Post a Comment