Wednesday, March 19, 2014 - 0 comments

JakeL


Hari ahad yg lalu, mama ajak g Jakel. Nak wat apa? Baju raya?
No, no, no~ Kitorg nak bli kain untuk majlis Alang nanti. Warna 
tema dia memang dari mula lagi aku nak kaler Pink Peach
Warna tu datang cam ilham dalam pale otak aku ni. Cam kalo 
korang tengok cite2 katun yg de light bulb atas pale diorg tu.
Haha. Lagipun Alang nak wat tema garden so aku rasa warna yg light 
cam sesuai dengan garden yg suma hijau tu.

Lebih kurang cani la kaler dia

Masa kat Jakel tu, memang da plan ngan 
Mak cik skali the day b4.
Then bgtau Mak Yah sbb senang nanti diorg 
xtau kaler yg macam mana lak.
Masa sampai tu, Mak Yah tegur dari belakang. 
Then kitorg pun masuk sesama. Trus ke tingkat 4. 
Sangat x faham. Padahal kat bawah tu banyak je kot 
kainnya. Lepas da tunjuk warna yg mana satu, 
staff tu pun tunjuk kain lace.
Masa mama tengah test kain kat badan, 
Mak Cik pun sampai.

Yg aku herannya tu, asal nak bli kain lace? Beli biasa2 sudah.
Tidakkah satu pembaziran di situ? Hmm..
Ingatkan kitorg just nak tunjuk kaler je. Aku x kisah pun nak suma
org sama jenis kain tp cam kalo 
x dapat nak distinguish between family ngan 
sanak sedara agak cam x best pun de. 
So, skrang ni cuma fesyen je la
yg akan membezakan kitorg. Pape je la. 




Lepas da siap untuk resepsi, tiba2 diorg tanya yg untuk
rombongan nak ke sana nak kaler pe pulak? 
Maknanya masa nikah nanti la.
Aku pun sangat x terfikir pasal tu. 
Aku bg la diorg decide sendiri.
Diorg pun kata nak kaler hijau mint 
so, cari punya cari, de just satu jenis kale tu je mint. 
Cam x meriah lak. Then decide pakai la turquoise.
Lepas da pilih 3 warna, diorg pun pilih la 
suka hati diorg nak mana satu.
Aku amik yg paling cair skali. 
Oh, aku sorg je sebenarnya yg pilih kaler tu.
Well, dengan Uda skali walaupun dia xde kat sini. 
Tp amik je la bg dia.

Lepas da 4 jam memilih dan bayar kitorg pun 
balik rumah Mak Yah sbb dekat n kitorg pun x Zohor lg. 
Mak Yah ajak singgah sbb dia soh makan lunch
skali walaupun masa tu da kul 4PM++! 
Mak Yah bli Nasi Briyani. Sedap gler.
Perut da lapar memang suma sedap! Tp ni memang 
sangat sedap! Seriously~ 
Dia jual dalam kotak, satu nasi, satu ayam yg besar. 
Sampaikan nak cari nasi pun susah. 
Balik tu tdo tanpa dinner. Kenyang kot~

p/s: Tiba2 teringat kain yg kale turquoise 
aku pilih tu lebih kurang sama
je ngan baju Vietnam yg aku tempah taon lepas. 
Sedikit kesal di situ.

0 comments:

Post a Comment