Saturday, April 27, 2013 - 2 comments

kWSp

setelah lama tertangguh nak wat KWSP 
dan lepas da kene bebel ngan boss,
akhirnya aku pon g la wat KWSP kat 
Jalan Reko tu je ha..
masa first time g tu, 
serius aku xtau nak kena bawak pe
tp lepas da wat research tu, 
dia just soh bawak IC je
aku pun lenggang kangkung bawak IC je 
tp bawak ngan photostat IC gak
mana tau dia nak gak ke kan..

pastu, da sampai tu, nak amek no giliran
dia kata sistem down, kena guna isi borang
then akan dapat no tu seminngu kemudian
pas aku da isi tu, aku cakap kat mama
baik tunggu 2-3 hari lg
kalo x kena tunggu seminggu

so, 2-3 hari kemudian aku pon g la 
lg banggunan KWSP tersebut
memula malas gila sbb aku shift petang aritu
malas nak bangun awal
tp lepas da kena pujuk ngan mama,
dia kata "jom la pegi, nnti ari Isnin leh 
wat benda lain lak..cam g pesta buku ke.."
dengar je nak g pesta buku tu, aku pon berfikir,
kalo mama x ajak g, aku g sesorg naik 
segala pengangkutan awam yg ada
balik, leh balik ngan kakak

so, aku pon g je la dengan segala
doa yg aku pelajari agar segala berjalan dengan lancar,
aku pon masuk dan amik no giliran
nasib baik no aku seterusnya
dan org pon x ramai sangat macam aku g aritu

masa no aku di panggil, dia just mintak IC
dan 5 minit kemudian, siap!
serius terkejut giler..
papa pon x sempat cari parking
then trus amik kat depan KWSP


2 comments:

AISYA@AISHA April 28, 2013 at 2:13 AM

hehe masa sya buat akaun KWSp pun mcm tu juga... sekejap je rupenyer tp puye la malas nk g sane.. heh dila duk bangi heh??

diela_uknow7 April 29, 2013 at 12:25 AM

aah..kat jalan 2

Post a Comment