Thursday, April 11, 2013 - 2 comments

1st Day..


wah, berakhir juga kerja first day aku arini..
giler penat!
padahal berdiri je tengok org lalu-lalang
itu yg wat lagi aku penat tu
bukan badan yg penat tp kaki yg penat
sakit giler kaki aku ni
kalo bg keje xpe, penat aku tawaf satu kedai
dia kata, utk arini, tgk dulu produk2 yg de
nanti senang kalo de org tanya

pastu arini gak aku blaja menjadi cashier!
haha
benda yg paling aku takut skali nk wat
nasib baik de sorg budak ni nama Nabila
org panggil dia, Bella
da kawin you! baru 20 taon~ de anak lagi!

dia je la yg cam baik sket nak 
melayan org baru cam aku ni..
org len xde pon nak bertegur sapa
da r aku jenis pemalu orgnye..hehe

suma benda yg aku x tau or kalo 
de org tanya benda yg 
aku x pernah dengar dan x tau lokasi, 
Bella ni la yg aku panggil
thanks ye for today!
dia keje full shift lak arini
sian lak kan

dia ni pun baru keje 3 bulan je
tp cam da pakar lak bila aku tengok 
dia wat keje..
*tetiba mood bergosip*
Bella kate, de sorg tu, yg aku x nk mention nama
dia da keje 2 taon da tp location barang
pon dia x tau lg..
pastu asik kuar je g merayap mana tah

arini gak aku dapat kunci kedai tersebut
bakal manager la katakan, mesti la kena pegang kunci!
hahaha (gelak yg berlagak)

sebelum g keje

jadual keje staff *aku yg bawah skali tu, ganti sapenye jadual tah*

p/s: masa aku jaga cashier tu, akak
manager yg di panggil Kak Mai menegur aku,
"Cuba senyum sket, Dila oi!"

2 comments:

AISYA@AISHA April 11, 2013 at 11:11 PM

haha yeah... leh serang dila kt tempat kerja nnti hehehe

Kak Shani April 14, 2013 at 12:01 AM

wuhoo~ nanti dapat gaji boleh kita pegi makan makanan Korea ;)

Post a Comment