Tuesday, April 9, 2013 - 0 comments

Interview P1

ari yg di tunggu-tunggu telah tiba
first time aku x rasa nervous
slalu kalo de benda2 cani, confirm aku
nervous cam x cukup tdo ke, takut ke

so, pg tu aku g la Warta dalam kul 10.30 AM
sbb En.Sani tu nak jumpa kul 11 AM
aku datang, leh lak dia kuar jap
xpe2..
aku tunggu la dalam 5 minit camtu
then dia nampak aku, cakap
"ni yg nak interview tu ke?" aku angguk
then dia soh ikut dia
then bg aku borang isi keje

masa nak isi borang tu terasa cam 
nak amek exam la pulak
banyak tol benda dia tanya n soh isi
aku pun tibai je la
da r dalam omputeh!
salah satu soalan dia tanya dlm borg tu
dia tanya apa yg aku tau pasal Guardian ni
aku pun dengan otak yg jem
tulis la "This company selling health products"
lupa lak nak tulis beauty products skali

pape pn masa interview tu, dia soh cite
bout myself, then pe yg akan
aku target dalam masa 2-3 taon lg
aku dengan separa confident, 
cakap la "kalau saya still kat Guardian ni,
dan menjadi manager, saya akan pastikan segala
kerja akan berjalan dengan lanjar dan teratur
pada yg sama saya akan meningkatkan sales"
lebih kurg camtu la..

lain2 soalan, dia tanya nape nak 
keje kat Guardian ni, dan brapa lama
leh keje kat sini..

di pendekkan cite, dalam kul 12 PM tu
dia soh kuar jap sbb dia nak call
manager dia yg kat Seksyen 3 tu..
nak tanya sama ada leh amek aku trus or
kene jumpa dia dulu

5 minit pastu, di kuar
dia cakap manager dia xde nnti dia akan call
aku ptgnye nnti

then aku pon blah la dari situ
sbb nak g CIMB bank lak nak cek
ATM kad aku, da inactive

masa kat bank tu, En.Sani tu call cakap
aku kena jumpa manager dia kat 
Guardian Seksyen 3 tu esok (Rabu)
kul 10.30 AM


0 comments:

Post a Comment