Wednesday, April 10, 2013 - 0 comments

Interview P2

so, pada arini aku pun bangun la kul 9 AM
sbb papa nak ajak breakfast trus kat area tu
pe yg papa order ntah, tp agak sedap dan menarik
gak makanan tersebut


da nak 10.15 AM tu, aku pn g la Guardian tu..
ala, dekat je kot
nasib baik la de parking kat depan tu
lepas da tarik nafas dalam2, aku pun 
trus masuk menuju ke kaunter pharmacy
sbb mmg slalu ofis dia kat blakang tu je pun

aku pun cakap la "Saya datang nak interview"
then dia tanya nama aku, dan
cakap, "Ooo, yg En.Sani interview smalam ek"
then dia masuk amek borg aku 
dia de la briefing sket2 benda yg sama gak
leh keje under pressure ke, leh ke keje berdiri lama2,
nak keje bape lama, cana leh tau pasal de keje
 kosong kat sini dan lain2 lg..

konklusi dia, dia kata sebenarnya
de kosong satu tp 1st week of May la leh stat
sbbnye dia kena bg notis sebulan kat supervisor dia
dia kata lg, kalo de dpt keje len
bgtau la dia, senang dia nak cari org len
dia akan letak nama aku antara
top list yg akan di amek bekerja
dia pun cam harap sangat aku leh keje kat situ
dalam hati aku
"Ok2, jangan risau Kak Mona"
so, nnti dia akn call aku bulan 5 nnti
sebelum aku blah tu, aku tanya dia
"So, kalo saya dapat keje, saya dok kat 
seksyen 3 ni la ye?"
dia pun jawab, "Aah, ke awak nak keje kat Warta tu?"
aku pon dengan pantas menjawab,
"Eh, xpe2 sini lg dekat ngan umah..5 minit je"
lol

pas da abis interview tu
mama ajak g Alamanda lak sbb dia nak
g Maxis kat situ, nak wat pe tah
sblm tu, balik umah dulu
aku nak tuka baju sbb aku g interview td
pakai baju kurung..huhu

sampai Alamanda tu, lepas da g Maxis,
leh lak aku jumpe member aku jalan2 gak kat situ
haha
pastu aku sambung lg jalan2, dalam 12.30 PM tu, de org call
aku ingat papa sbb mesti dia tengah cari
aku ngan mama merayap tanpa dia

rupa2nya Kak Mona yg manager 
Guardian kat Sesyen 3 tu,
dia kata dia da call org atas dia tu,
then dia kata lg, sementara nak masuk
bulan 5 ni, dia soh aku training
kat Warta tu dulu sementara
so, nanti kalo da pindah kat seksyen 3 tu nanti
xde la dia nak train banayak sangat
aku pon ok je..

pastu kitorg pun g la makan sblm balik
hehe


p/s: dia kata nak confirm balik kul 2 PM ni
tp da nak kul 3 PM da ni, x call2 lak
xpe2..

0 comments:

Post a Comment