Saturday, December 15, 2012 - 0 comments

viETnam D2

pada hari ke dua, pagi tu g breakfast 
dalam kul 7.30 AM
kat tempat dinner semalam..
breakfast nasi goreng cina x silap aku
xsedap sbb da sejuk dan nasi dia cam keras sket


pas da breakfast, bertolak ke 
Kabupaten Cuchi, Saigon, Vietnam
untuk melawat Terowong Chu Chi
iaitu kubu tentera Vietnam masa menentang Amerika
yg amek mase lebih kurg 2 jam perjalanan
agak jauh gak r tp memang menarik 
bila da sampai sane


entrance
terowong Chu Chi ni memang luas gile
lebih kurang 150 batu dan de gak
berbeza2 saiz sbb de klinik, tempat masak..
cam kampung kecik la

kat sini gak dia de tunjuk senjata2 yg
tentera vietnam ni wat dari bom2 
tinggalan org Amerika..
de gak yg diorg wat jerat sendiri
kalo tengok depan mata cam kecut 
perut gak r






de satu tempat ni, dia leh alami
sendiri terowong tu
serius memula aku masuk memang agak takut
tp kalo x masuk, memang rugi giler

memula masuk tu, jalan agak luas and terang
sampai je tengah jalan
memang gelap dan sempit
mase tu aku memang da nak give up
tp di sebabkan ramai lg org kat
blakang tu, aku doa je banyak2
memang kalo sesape yg semput tu tolong la
jangan masuk!
seruisly akan sesak nafas..
mase da kuar tu memang aku menghargai
udara dan oksigen yg ade
respek aku org Vietnam dulu2~

yg paling best tu, papa ngan mama
pon masuk skali tp kat blakang skali..



pas da balik dari situ, 
pas dinner, malam tu cam biasa aktiviti bebas..

ps: esoknye sakit gile bahagian peha sebab
merangkak dalam tunnel tu

0 comments:

Post a Comment