Wednesday, December 12, 2012 - 0 comments

viEtnam D1


pada hari bertolak tu aku kuar umah 
dalam kul 8.30 AM sbb
nak g MARDI dulu then bertolak 
gune bas utk ke LCCT
da sampai LCCT tu dalam kul 10 AM..
ok r kan sbb flight kul 12 PM
kali ni dapat gak merasa naik Air Asia
aku pon x ingat penah ke x naik 
Air Asia ni sbnrnye..hehe

dalam flight tu dia bg makan nasi lemak
well, kena beli la kan
tp En Zaini tu da siap2 blikan utk kitorg..
so, xde problem la kelaparan nnti

nampak x PICC tu


sampai je kat Ho Chi Minh City Airport (SGN) 
tu, kitorg pon trus kan perjalanan 
ke destinasi yg pertama iaitu melawat 
pejabat pos kat situ
aku pon xtau pe istemewanya 
pos ofis tersebut
dengar kate dia unik sbb direka
oleh org yg sama wat Eiffel Tower tu





lepas g pos ofis tu, dia bawak
area situ sementara nak tunggu dinner,
dia bawak lak g Hard Rock Cafe
aku ingat dia nak bawak g minum Arab Coffee
haha..vietnamese nye english btul



lepas lbh kurang sejam 
buang masa kat situ, bas pon sampai
dapat gak makan dinner pertama kat vietnam ni..
first restaurant yg kitorg g adalah
Saigon Seri Penang Halal Restaurant
makanan kat sini  biasa2 je
sbb kebanyakkan makanan dia 
x letak garam sangat 
maybe sbb tu org vietnam ni kurus2 belaka~



malam tu lak, dia bawak naik cruise lak
memula agak excited gak
tp da agak lame tunggu atas cruise tu
utk dia bertolak teramat la
bosan dan mengatuk
sejam kot tunggu..

masa cruise tu berjalan de la org nyanyi2
pastu last stage tu de 
sorg pompuan nari2 guna api..
sungguh WOW!!
mane x WOW, pakai bra ngan spenda je
haha

pape pon sempat gak aku merakam 
saat2 tersebut..
tp de pak cik tua ni dok depan 
skali menyibuk giler 
aku pon xde mood nak rakam sume
atas kapal tu gak first time tgk org mabuk
haha..menarik2~

da abis naik kapal selama sejam,
dalam kul 9.30 PM kitorg pon balik la
ke Hoang Gia Huy Hotel
aku x same bilik ngan papa n mama
bukan takat x sama bilik, xsama bangunan lak tu
de r dalam selang 4-5 banggunan
tp hotel yg sama
(hotel aku lg cantik sbb hotel baru~)


giler susah guna shower ni
so, aku sebilik ngan de sorg akak ni
dia memula agak pendiam cam aku
tp da lelame tu boleh gak di ajak berbual
tp sume pasal shopping..lol

lepas da sampai hotel tu, turun balik
sbb depan hotel tu boleh dikata
tiap2 malam de night market
memang best!

tp da penat dan da malam, 
night market tu pon da de yg ttp sbb da kul 11 PM
aku pon ajak mama balik tdo~

0 comments:

Post a Comment