Monday, December 5, 2011 - 0 comments

reSepsi BAnGi


wa..penat giler dowh wat kenduri ni rupenye
aku rase memang patot pon mama decide
wat kenduri kat dewan bkn kat umah

pagi ahad semalam, bermula sumenye
aku bangun kul 8 sbb nak letak barang2 dlm keta
kul 10 tu aku pon stat bersiap n 11 gi sane
mase sampai sane, tugas bg bunga telor bermula..
memula memang aku xnk bg bunga telor
tp disebabkan bangi mase blk, ok kot

kol 1 tgh ari pengantin pon sampai
abang naek keta pak cik usop
keta antik tu..hu3,,smart giler
disebabkan tugas aku, sume aktiviti pengatin aku xtgk..TT
sedey2
da sampai tu, pengatin trus di iring dok kat 
meja makan sbb xde pelamin
kitorang xgune kompang, tp gamelan..hu3
pas da marhaban, diorg pon stat makan
pas makan potong kek (sowi xtau detail sgt..)

kul 3 tu, aku xthan lapo, aku ajak kazen
n akak aku makan..lapo dowh 
pas makan sambong keje balik
da pas kenduri tu dlm kul 4,
abang n kak shani ajak gi amek gambo
kat area golf tu..best giler anaek 
keta golf tu, tp takot sbb dia bwk laju gler
tp yg xbest tu, panas giler
abs baju aku dek peloh2

pas balik semula kat deawan tu
sume benda da siap kemas da 00
papa n mama pon ajak blk
ayah cik, mak yah n abg tajol ikot blk umah gak..

da kat umah tu mmg penat giler,
badan xrase penat sgt tp kaki rase cam
nak patah kowt
nsb bek ayah cik bg pinjam 
mesen urut kaki
at least lega r sket kaki
mlm tu ayah cik blk lambat sbb 
kononnye nak tggu abang blk nk bkk hadiah
tp abang blk lmbt sgt, diorg pon blk dulu
dlm kol 10 tu, baru abg blk sbb kak shani
kate abang telajak tdo
kat hotel equatorial tu tdo~
mlm tu baru sesi bukak hadiah bermule..
pas abang n kak shani balik ke hotel,
aku kene kemas umah sesorang sbb 
sume da tdo awl sbb esk keje
sian aku~TT

nsb bek esk pagi kaki aku xsaket lg
sbb da ltk myk da mlm sblm tu..
(sowi, sume gambar akan di letak nnti dgn yg sblm ni pon)





























0 comments:

Post a Comment