Saturday, January 10, 2015 - 0 comments

KejE baRu.. LaGii



Ceritanya bermula pabila Kak Shani call
aku masa ondaway balik dari kampung aritu.
Dia kata de org nak cari pekerja. Kedai baru bukak 
dan menjual barang baby. Aku pun just kata Ok je 
la sbb tengah mamai tdo dalam keta.

Then pas da seminggu kemudian, aku dapat
call dari no yg x dikenali. 2 kali miss call. Aku x angkat
sbb x bangun lagi. Hehehe. Da tu call pepagi,
memang x la aku nak mengangkatnya.

Esoknya dia call lagi. Petang. Miss call gak tp
aku call dia balik. Dia pun introduce suma2 tu then
aku set date untuk interview pada Jumaat lalu 
kul 3 PM. Dia pun mesej alamat serta detail gaji.
Petang tu aku pun g jejalan tengok kat 
mana la kedai orang ni. Kat seksyen 9 katanya.
Masa tengok kedai tu cam xde pape pun 
kat dalamnya. Kosong. Just de barang sket2 je.

Jumaat tu, pas sembahyang Jumaat, aku ajak Papa
g skali. Biasa la tu. Da sampai kedai tu
aku tengok lock lagi. Tunggu dia jap sampai 
dia datang. Da datang tu, aku pun masuk
la ke dalam kedai tersebut.

Aku pun di interview oleh isteri orang tu.
Long story short, aku di terima la 
bekerja di kedai tersebut~ Start Isnin ni.
Kalau x dia suruh start Sabtu tu terus tp aku yg 
nak start Isnin. De 2 hari lagi untuk rest.

Details:
Kedai tu wat jualan secara online. Ala, cam
orang jual baju kat FB & IG tu. Lebih kurang camtu la.
Dia kata de costumer datang kedai gak kekadang.
Kitorg jual breast pump. (Oops, da kitorg la pulak kan)
Dia kata lagi kedai ni baru 2 bulan bukak.
Semua baru lagi dan agak bersepah. Sign board pun
xubah lg. Patut la aku pelik nape sign board
gambar baju jubah tp jual barang baby?

Gaji? Boleh la nak hidup (^.^)
Waktu keje Isnin-Ahad
Isnin - Jumaat (10AM - 6PM)
Sabtu - Ahad (10AM - 4PM)

p/s: Dia kata nak lagi sorang pekerja. Pompuan.
Sape berminat sila PM aku. Yang dok area Bangi je tau.
Senang keje nanti.

0 comments:

Post a Comment