Saturday, June 9, 2012 - 0 comments

peNgaLAman yg x daPat di LupakaN

sepanjang wat umrah ni, 
banyak tol pengalaman yg aku 
xleh nak di lupakan..
of course 1st skali bile pandang
Masjid Nabawi ngan Kaabah




tp de beberapa
insiden yg best dan de yg x best


1st story - Kenangan busuk

lepas wat umrah pertama aritu, 
ingatkan nak balik, 
tp takot da sampai hotel x dtg 
Masjidil Haram da..
so, tunggu la kt masjid..
lgpon nak smayang depan Kaabah ni
dr kul 2am sampai kul 4.15am 
aku, mama ngan kakak tunggu..
de skali tu kan ade org Pakistan dok 
kat seblah ak, budak2..
aku ternampak dia pegang tali beg ak..
aku da cuak asal nk pegang2 lak kan..
pas2 ak trus amek beg letak atas riba wat2 
minum air yg de dlm beg aku tu..
pas2 dia gtau akak dia yg kat depan, 
xtau r ckp pe pas2 akak dia cam 
jeling2 beg atas riba aku
aku rase beg org arab seblah dia lg besar kot 
xnak amek lak..
maybe sbb ak org M'sia kot, xpaham bahasa diorg..
dpn Kaabah kot leh nak curi..
nasib baek aku nampak..

2nd story - Kenangan menarik

excited lak bile nak cite pasal kenangan ni
aku jumpe Aaron Aziz kot kat 
Mekah!! hu3
ia berlaku mase nak wat 
umrah yg ke-2,

tepat jam 11am mula tAwaf, saie then 
tahlul..tp mase saie tu
 benti pusingan yg ke 5 jap sbb 
da masuk waktu Zohor..
pas2 mase saie2 gak, 
aku ternampak Aaron Aziz..

memula aku nak pandang ke arah 
kakak aku, then aku pandang r 
then aku tengok sorang mamat ni lelama..
aku cakap r kat kakak aku, 
muke dia cam Aaron Aziz r..
pas2 aku sambug lg: eh, 
memang Aaron Aziz kot..
cakap lak kat mak aku, 
mak aku pon g kecoh lak kt kliling dia..
yg heran tu si mutawwif pun turut serta: 
A.A yg plakon tu? 
kot la dia nak halang dr tengok..hehe.
aku pon xtau r betul ke x mase tu, 
tp menurut saksi iaitu mak n kakak aku, 
betul r kot..
jeles si wani kang.hu3.

lg pon mase aku tengok dia lame, 
dia pon cam pandang lame gak trus dia laju g 
ke arah belakang then trus lesap xjmpe2 da dia..
btl ke ni? lepas tahlul tu, balik trus.. 
si ustaz trus tgolek kt area2.lol.

balik M'sia aku g twitter dia,
dia tulis salam dari Mekah..
cool giler aku memang jumpe dia kat Mekah!!

3rd story - Kenangan menakutkan

ari balik..flight agak delay, 
2.30 am br bertolak transit Bangkok..
kul 3.25 pm (Bangkok) sampai r Bangkok. 
ondaway tu agak manakutkan sket sbb 
cam de langgar awan 
yg kuat n agak terumbang ambing sket
tkot dow..better lg nek roller coaster
de mak cik seblah aku cite,
mase tu dia g toilet and nampak
anak orang arab ni terlambung ke atas
patut r de budak nangis2 mase tu..

di pendekkan cite, smpi r klia tpt kul 7.20pm..
pas da say goodbye kt sume org, 
maka kitorg pn balik la umah
 kul 8.45pm n tiba di umahku yg tercinta 
dlm kul 9.30pm


konklusi dia, dalam banyak2 umrah, 
aku ske yg ke 2 bukan sbb aku jumpe A.A tp sbb
 macam sumenye lancar je walaupun wat mase 
tengah ari buta dan suhu mencapai 45'C.
tsk3.

lg satu, mase kat Mekah tu, aku 
asik teringin minum air Pepsi je..xtau r nape
maybe sbb cuaca panas kot
last2 dapat gak mase kat hotel aiport Queen Alia 
mase tu tengah lunch and
dia memang bg free air tin ngan 
air mineral 200 ml
kalo kat tempat laen dia charge..
so, aku amek r Pepsi~

minum dalam bilik

0 comments:

Post a Comment