Monday, June 25, 2012 - 0 comments

BIG and GHOST


tertanye2 ke korg pe r yg aku merepek 
tulis BIG and GHOST tu..hu3.. 
sebnrnye ni tajuk drama korea yg aku follow
drama ni baru je tayang dlm 8 episode kat Korea

so, kat sini aku nak rekomen kat korg
2 drama Korea yg agak menarik dan 
de persamaan sket bg aku dlm
kedua-dua drama ni


BIG mengisahkan seorg Cikgu 
skolah menengah 
(Lee Min Jung as Gil Da Ran)
yg akan bertunang ngan seorg Doktor 
(Gong Yoo as Seo Yoon Jae) 
dan akan berkahwin akibat satu insiden

di pendekkan cite, Yoon Jae ni nak jumpe Da Ran
sbb nak gtau sesuatu sblm diorg kahwin
mase ondaway tu, doktor ni eksiden 
ngan student Da Ran
dan diorg pon terjatuh dlm tasik..

and Doktor tu pon disahkan mati 
Da ran yg agak sedih, g tgk Doktor tu kat
bilik mayat dan tgk Doktor tu hidup lg
rupe2nye soul student Da Ran 
de dlm bdn Doktor tu
nak tau pe jd tgk r ye

cite ni sebenarnye cite klaka..
pelakon len dlm ni adalah Suzy dr 
group Miss A
aku ske tgk dia blakon..
mmg patot pon dpt new actress~


GHOST lak bukan cite pasal hantu ye
drama ni pasal 
Cyber Investigation Squad iaitu
team yg selesaikan kes2 crime dgn 
menge 'check' bukti melalui
alat2 elektronik cam komputer, hanset
or pape je mengenai elektronik..
atau lebih tpt lg dipanggil
HACKING..

yg aku ckp de persamaan kedua2 cite ni
sbb dlm GHOST ni pon
dia menggunakan badan yg same,
tp watak org laen
GHOST ni lak bkn soul masuk bdn org tu 
dia wat operation muka
utk jd muka org laki di atas (LOL)

dlm drama ni blh r tgk cane diorg hacking 
komputer utk selesaikan kes2 crime
tp dlm mase yg same dia nak
bls dendam utk kawan dia (watak badan asal)
aku pon da konfius nak tulis cane
tp tgk r ek..serius best
sbb aku mmg ske tgk cite siasat2 ni

aku start tgk drama ni sbnrmye sbb 
G.O (MBLAQ)
de blakon dlm drama ni
1st drama dia lak tu
saje je nak test tgk..tgk2 best lak ^^

kalo nak tgk, tgk je on9 kat
xyah download2 bazir memory
komputer je
hehe~

byk lg drama Korea yg len nak
introducekan..
tp tgk je r dulu yg ni bg abis
yg len tggu dulu

0 comments:

Post a Comment