Tuesday, March 26, 2013 - 0 comments

Sabtu P2 - Karnival Kerjaya 2013

so, pada petangnye pulak,
walaupon da lambat nak g Kajang sbb da 
kul 5 PM baru sampai kat Oriental Crystal tu 
tp g gak kan.. 
kang marah lak papa kalo x g

dengan keletihan dan ke"nervousan"
ak ngan Kak Shani naik ke tingkat 3 utk
tempat org2 interview

memula dia soh daftar nama then
amik borang yg mana satu tempat kerja
atau jawatan2 yg korg rase cam best nak apply

aku tengok list nama company tu,
kalo company yg cam kilang2
de gak jawatan cam assisstant ke, 
engineer ke..
tp kalo jawatan camtu, tempat dia 
jauh2 cam kat PJ la, Puchong la..

last2, Kak Shani soh g kat Coway
(kalo korg Google, korg tau la pe dia tu Coway)
soh jadi Cody iaitu Coway Lady
ala, keje dia cam g umah2 org
g wat servis kat umah org tu 
tp yg de Coway je la

keje dia, dok je kat umah sampai la
korg da wat appointment ngan tuan rumah tu
tp dengan syarat kena servis 100 buah umah/month
hanya ngan wat servis tu je 
gaji dia lebih kurg RM1500/month
blum lagi wat sales dan keje2 lain

mase interview tu, org tu kate de 
kena wat 4 tugas..tp ak lupa lak..haha

lg satu, dia kate, kalo ak stuju,
dia nak anta nama aku trus sbb deadline 25/3
ak pon angguk je la
dan kalo di terima, nnti dia kol n 
stat bulan 4 training
kalo pas exam dia, leh keje stat bulan 5 ni

dapat cenderamata pas interview


balik tu, papa lak cam x ske ak
keje jenis camni sbb dia kata
boleh ke ak g umah org sesorg nak g service?
dalam ati aku mengeluh dengan berat
kalo boleh, dia nak aku keje ofis
tp bg aku, aku takut kalo keje ofis, aku
da malas nak sambung blaja..

balik tu punya la aku excited kot
last2 papa x ske gak
tetiba menyesal x g interview kat 
Guardian skali *sigh*

0 comments:

Post a Comment