Sunday, March 24, 2013 - 0 comments

Sabtu P1 - Kek

smalam adalah ari yg paling busy bg 
aku lepas da abis dip ni..
haha
cam lawak lak kan bunyi nye kan
ye r da 4 bulan dok umah tanpa 
melakukan apa-apa

so, pagi smalam ak memulakan ari aku
ngan klas memasak : lebih kepada baking
itupon Kak Shani yg ajak
sbb budak ofis dia yg "anjurkan"
klas tu stat kul 10-12 PM
katenye la kan

tp kitorg sampai kat tempat tu dalam
10.30 AM la gak kan
di pendekkan cite, klas stat kul 11 AM
nape lambat? biasa la, janji Melayu

dalam klas tu, kitorg di ajar cara membuat
Kek Red Velvet, kek yg merah menyala tu..
then Cinnamon Roll, Donut, dan Roti Red Bean
utk cara memasaknye, 
aku malas nak cite..
korg search je la kat internet tu kan

tempat masak ni wat kat Salak Tinggi iaitu 
rumah seorg Dato' dan Datin ye
org yg mengajar tu, dulu dia keje tp 
da benti sbb minat dia terhadap
kek dan pastry terlalu tinggi
siap de kedai lg dan terima tempahan 
wat kek kawin..
(lupe lak nama site dia)

so, nak di jadikan cite, 
di ingatkan klas ni abis kul 12 PM
seperti yg di war2 kan tp iainya
terlajaklah sampai kul 4 PM
nak tunggu doh kembang da amik masa 
1-2 jam..
lgpon dia tambah 2 resepi dr asal

   

             




nampak je x cantik, sbb first time wat
tp sedap la gak


fokus sungguh abangku ini


yg nak di jadikan cite tu, petang tu
ak sepatutnye g Kajang sbb de pameran
kerjaya kat situ..
itu pon ayah aku yg suruh
ikut ati aku, da malas nak g da
tp kalo ayah aku tau, confirm kena jerkanhnye
nak tipu kate da g, x berkat lak hidup

nak xnak, g je la Kajang tu 
dan nasib baikla dia abis kul 8 PM
yg tu, aku cite next entry ye..

0 comments:

Post a Comment