Saturday, April 7, 2012 - 0 comments

vacCiNe MeOW~


petang smalam papa ajak aku gi 
cucuk vaccine kat 
2 ekor anak kucing aku yg 
berusia 4 bulan..
walopon sepatotnye kene cucuk 
mase kucing tu berusia dlm 2-3 bulan 
tp doktor tu kate boleh je
so, papa ajak r gi klinik haiwan 
kat seksyen 7, klinik melayu..
ingatkan papa nak gi ajak kedai
slalu gi tu tp kedai tu xde wat vaccine2 ni 
lgpon tu kedai cina

sebelom nak gi tu de 2 motor merempit 
kat depan umah aku
pastu aku tengar cam de bunyi 
motor jatuh terseret
aku ingat salah dengar,
pastu da kuar umah tu nampak 
budak rempit 
tu memang jatuh motor..
tu xpe lg aku xkisah sangat
yg aku trauma sampai skarang ni,
budak tu langgar kucing
kucing tu menggelupur nak mati da
aku da nak nangis da mase tu
sian gile..TT
first time tengok benda kena langgar 
depan mata

pastu aku truskan perjalanan aku gi 
knlinik haiwan kat sesyen 7 tu
sampai2 je pas da isi borang tu
kene tunggu 15 minit sbb doktor tengah 
wat operation..
pas aku dtg tu, ramai lak org datang nak
gi rawat kucing diorg
yg selsema pon de gak..
pelik gak aku cane diorg tau kucing
diorg selsema

pas da 15 minit, akak tu panggil masuk
bawak r kucing aku masuk skali
kat dalm tu, de r dlm 2-3 org yg jd 
assistant doktor tu
aku pon xpaham asal ramai sangat 
yg de kat dlm bilik tu
pas da cek berat ngan suhu, doktor pon 
inject vaccine tu..
bagos tol kucing2 aku sbb xtkot
nak kene inject..

doktor tu kate kalo pas inject ni biase
r kalo de demam 2-3 hari
pastu xleh bg mandi seminggu
nsb baek da bg mandi dulu sblm bwk g klinik
then lg satu selepas sebulan
kene bawak lg g inject
pastu baru setaon skali bawak g inject~

mase da sampai umah tu, 
bebudak merempit tu da xde da..
bangkai kucing tu lak diorg letak kat tepi je
sedih giler aku tengok..
de r 2-3 org yg gi tengok and tanye 
sape tuan kucing tu..
aku rase nak je langgar balik bebudak tu
ketuk kpala diorg pon boleh gak
aish..sabar2

p/s: xde gambar kucing, takot nak amek
gambar diorg sbb slalu kalo aku amek 
gambar kucing aku je, mesti mati..
kalo da besar sket, aku post~

0 comments:

Post a Comment