Wednesday, April 18, 2012 - 0 comments

koMik SeMAngat WAja GUru saiNs CiKgu BooM


kali ni komik yg aku bace adalah 
pasal sains yg bertajuk 
hasil karya Kang Gyung-Hyo

komik ni mengisahkan seorang Guru Sains yg baru 
balik drpd America bernama Cikgu Boom 
dia telah mengajar di sebuah sekolah Sains yg bertaraf IQ tinggi 
di kalangan murid-murid yg terdiri daripada 
Kelas S, L, A dan G (kelas yg ditubuhkan oleh Cikgu Boom) 
misi utama Sekolah tersebut ialah memenangi 
Pertandingan Olimpiad Sains 
Cikgu Boom membentuk Kelas G dgn mengumpulkan 
beberapa pelajar yang berkebolehan..

memula aku bace komik ni sbb abang yg bli
so, aku bace je r kan
mase tu dia just bli jilid 1 je 
2 ngan 3..dia x bli lg
then aritu g tesco ampang kebetulan 
lalu depan kedai buku POPULAR
aku ajak r kakak masuk dan
ternampak lah jilid 2 ngan 3
aku soh kakak bli sbb aku kate
abang mesti x bli lg kalo de
mesti dia da ltk kat depan
memula dia xnak bli, last2 dia bli gak
haha


balik tu trus aku bace yg no.2 nye
pastu abang nampak
dia kate "abang da bli r tp de kat dlm bilik"
bengang giler akak aku
abang aku pon satu, asal r dia g ltk dlm
bilik da r da lame da dia bli
xkn aku nak masok bilik dia ngan kak shani kot
tp bile pk2 balik, kalo aku tunggu dia
ltk depan memang sampai kesudah 
aku x abis bace buku tu..

aku ske komik ni sbb yg pertama
aku memang ske sains sampaikan SPM aritu 
aku dapat A1..haha (bangga)
tp disebabkan papa soh amek akaun, terpakse r..

dalam komik ni dia banyak tunjuk eksperimen
yg aku rase cam best sampai nak wat sendiri
de satu tu, dia tunjuk cane nak wat
air pancut ~
memang senang giler nak wat..

wat air pancut dr botol terbuang


selain tu de lg eksperimen yg diorg tunjuk
memang agak kagum gak aku..hu3
nak tau bli r ye

 


p/s: komik pe yg aku bace seterusnye ek?

0 comments:

Post a Comment