Monday, February 13, 2012 - 0 comments

Skip Beat~

kali ni aku nak share ngan sume pasal cite
Skip Beat lak
sebenarnye skip beat ni adalah 
cite anime jepun yg aku bli awal taon lepas kot..
aku bli pon sbb da lalu depan kedai cd
kat tgkt 4 TS..
teringin lak nak tgk anime kan..
cite ni pasal 
(sebenarnye aku xingat sangat sbb da lame da xtgk..hu3)

[Copy & Paste:]
Kyoko Mogami, gadis berusia 16 tahun yang mencintai rakan zaman kanak-kanak, Shotaro Fuwa, tetapi dikhianati olehnya. Menghabiskan sebahagian besar masa kanak-kanaknya di hoteel ibu bapa Shotaro, dia belajar banyak tentang pekerjaan hostelry dan lain-lain seperti. Shotaro, tidak berhasrat untuk mengambil alih perniagaan ibu bapanya, bergerak ke Tokyo untuk mengejar kerjaya dalam bidang muzik. Sho, kerana dia dipanggil oleh peminatnya, meminta Kyoko meninggalkan sekolah tinggi dan hidupnya di Wilayah Kyoto belakang untuk membantu beliau. Apabila tiba di Tokyo, Kyoko hidup kehidupan yang tidak munasabah berjimat dan bekerja pekerjaan yang pelbagai untuk menyokong Sho, membelanjakan apa-apa pada dirinya dan melakukan apa sahaja yang boleh untuk Sho, yang akhirnya menjadi menduduki tempat ketujuh daripada 20 selebriti lelaki yang paling popular Jepun. Satu hari, dia terdengar Shotaro mengadu mengenai dirinya kepada pengurus, mengatakan bahawa dia adalah seorang gadis yang membosankan dan kosong. Dia meneruskan untuk manis-ceramah dan flirt dengan pengurus beliau, berbeza sama sekali dengan sikap dingin dan mendesak beliau biasanya mempamerkan ke arah Kyoko. Kyoko tidak menitiskan air mata apabila dia mendapat tahu bahawa Sho mahu beliau bersama hanya untuk mengendalikan tugas-tugas pengemasan. Sebaliknya, "beliau kotak Pandora "terbuka dan dia bersumpah membalas dendam pada Sho. Kerana dia terbawa-bawa oleh keselamatan, Sho mengejek berkata bahawa jika dia mahu membalas dendam, dia lebih baik menjadi bintang yang lebih besar daripada dia. Dan sebagainya, Kyoko menukar penampilannya dan memasuki industri hiburan, menghadapi pelbagai cabaran di sepanjang jalan. Langkau Pukul! mengikuti perjalanan Kyoko untuk mendaki tangga dunia seni apabila dia bertemu orang yang menarik, pengacau dan rakan-rakan sama-sama, dengan harapan mendapat membalas dendam kepada pada Shotaro, serta mendapatkan kembali rasa belas kasihan bahawa dia telah hilang apabila hatinya telah dipecahkan olehnya. Sepanjang jalan dia bertemu Tsuruga Ren, yang pada mulanya membenci Kyoko tetapi kemudiannya datang untuk menyayanginya. Sebagai Kyoko menanam bertindak dan persahabatan, beliau akan menemui rasa diri berasingan daripada perancangan awal untuk membalas dendam.

so itu la cite dia..
dan yg paling best tu, skip beat ni
tlah di watkan sbgi drama taiwan
dan sedang ditayangkan kat Taiwan
memula aku xtau yg drama ni wujud, tp
pas dapat mesej dr nad yg dia ckp
dia cam penah tgk cite tu,
rupenye mmg cite Skip Beat yg aku bli..hehe
bagos tol aku pilihan aku bli anime ni
yg best lg tu, 
plakon dlm cite tu adalah
2 org ahli dari kumpulan Suju
iaitu Donghae ngan Siwon..haha
aku tau diorg blakon cite taiwan tp xtau
lak diorg blakon cite Skip Beat tu..
pas ni confirm aku downlod gak

sesape yg minat nak tgk n download
drama version,
click SKIP BEAT
tmpt ni mmg tmpt favorite aku download
drama korea, jepun  n taiwan~
click SKIP BEAT untuk anime version

oh, lupe lak sblm jg anime
cite ni asalnye dari Manga

Manga Version

Anime Version

Drama Version (Taiwan)

Baru dapat tau de PS2 version gak..lol


0 comments:

Post a Comment