Tuesday, March 8, 2016 - 0 comments

UpdaTE KejE



Untuk 2nd entry pada tahun 2016 ni aku 
decide untuk cite pasal keje aku yg sethun lamanya ni. 

Sekarang ni tempat yg aku keje dulu buat online 
da di amek aleh oleh company yg bernama
PumpOnTheGo aka POTG. Tempat keje still same tp 
owner je yg tuka. Owne dulu tu jst jadi bahagian marketing.
Tp serius sayang giler dia bg kedi dia ni kat orang lain. 
Sbb kedai ni dia yg bangunkan
sendiri sorang2. Dulu dia kata xnk bg kat org 
tp di sebabkan GST bulan 4 taon lepas
dia terpaksa gak bg company lain handle. 

Lepas beberapa bulan di take over, kitorg da xbuat 
online da. Diorg kata biar HQ je yg handle suma.
Lg satu reason adalah boss aku yg dulu nak
kuar dr POTG ni. WTH kan!
Dengar kata reason dia sbb cara pemikiran 
marketing dia lain dr POTG punya. Dia 
pn cam bengang la kot. Tu yg blah tu. 

Untuk staff lak time de buat on9 tu de
4 org termasuk aku. Pastu dia kurgkn pada 3 org je.
Yg aku pelik tu nape dia x buang yg de sorg tgh pregnant tu?
Sah2 dia akan berenti bila nak bersalin nnti.
Sies kesian gler yg sorg tu. Skrg ni yg
pregnant tu pn da xde da sbb dia da berenti
nak bersalin. Da selamat beranak da pun. Baby girl.

Buat masa ni aku ngan budak lg sorg yg sama ngan
aku ms first owner tu je la yg tggl. Kate nak
cari staff part time utk weekend. Xde pun. Sbb weekend
mmg ramai customer yg datang. Datang trus bli
xpe gak tp yg nak menge"test" tu yg xberpa
nak gemar tu. 

Da la cuti kena potong jd 8 hari je setahun. Ikut kepala 
dia je. Patut la ramai resign taon lepas. Klu
aku ada keje lain nak buat, mmg da lama aku cau gak.
Xpe bertahan selagi boleh. Hwaiting!


p/s: sape pernah dtg POTG tu sila la komen.
Bagi review anda skali. 

0 comments:

Post a Comment