Thursday, May 8, 2014 - 1 comments

vACAtion~~~ Lagi!

Vacation la sangatkan! Padahal slama ni 
bercuti dok umah je kot.. Haha
So, kali ni Papa ajak g bercuti ke Medan, Indonesia.
Ala, biasala yg ex-ofis Papa & Mama slalu
wat tiap taon tu. De je nak melawat ke mana2 + shopping.

Memula tu aku malas nak ikot sbb xde geng bilik.
Macam aku g mana ek aritu? Kena share ngan 
org yg x dikenali. Nasib baik dia OK.
Pastu Papa ajak Kakak gak. Memula dia xnak g tp
aku pujuk dia gak supaya pegi. Then dia pun pegi la.
Yeay, de geng bilik!!!

Untuk percutian ni aku tetiba teringin nak plak
nak bli Power Bank. Ala, yg org zaman moden ni dok
slalu guna kalo abis bateri handphone tu.
Aku pun sebenarnya suka gadjet2 ni.
Lgpun kang tangkap2 gambar, abis bateri lak.

Jadi aku pun research la pasal power bank mana
yg bagus. Sbb banyak yg menipu zaman skarang ni. Lg2 kalo
de yg berwarna warni tu. Memang agak tertarik tp 
di sebabkan aku da wat research, aku pun nak
yg jenama Pineng PN-929 [15000mAh]
Punya la pening pasal mAh ni. De yg sampai 50,000mAh
pun de. Sangat mengarut!
Lagipun bukannya sehari tu aku nak 
g charge sampai 4-5 kali pun. Cukup la sekadar 
15000mAh je.

Memula tu ingat nak bli on9 je kat eBay tu tp takut
x sempat sampai. Lgpun last minit nak bli.
Jadi, tadi Kakak pun g blikan kat TS (Times Square).
Yg de kaler gold je, 15000mAh = RM 120.
OK la tu. Dia malas nak jalan ke Low Yat.
Aku punya bajet pun under RM 150.


Nak yg Silver!!!

Masa nak bayar kat Kakak tadi, dia kata x payah. 
Reason dia sbb dia nak guna gak nanti. LOL. Guna je la.
Pastu dia de gak bli monopod. Sungguh terpengaruh!
Aku pun leh la tumpang sekaki nanti~
Monopod tu berharga RM 35. 


Gambar hiasan, tp sebijik cani.

OKlah sampai update utk Medan nanti.
Papai~~~

p/s: Abang n Kak Shani bg ampau. Untuk apakah?
Btw, thank you~ Saranghae~
Raya nanti still de ampau lain kan? ^^

1 comments:

Unknown June 4, 2014 at 12:03 PM

bila nak update blog ni...mana gambar vacation ni?...

Post a Comment